Predeterminat sau călător.

      În primul rând, pot spune că în viaţă nu putem fi observatori. Este viaţa noastră predeterminată de evenimentele ce au avut loc în trecut şi circumstanţele în care ne-am născut sau suntem liberi să facem propriile alegeri. La o prima vedere poate părea foarte uşor. Suntem liberi să alegem un drum pe care să îl luăm să ajungem la o destinaţie sau alta. Dificultatea apare când analizăm dacă chiar există această libertate sau pur şi simplu alegerile au fost făcute înainte şi ca a doua variantă nu ar fi fost niciodată valabilă.
      Nu încerc neapărat să caut o soluţie acestei întrebări, profunzimea ei este prea complicată pentru o analiză la această oră. Însă răspunsul la ea, este chiar, opinie personală: sensul existenţei noastre...Dacă suntem liberi atunci viaţa capătă sens, dacă suntem predestinaţi înseamnă că nu am fost niciodată liberi cu adevărat şi suntem controlaţi de evenimente anterioare nouă.
     Unul mă consider un călător...
     Alegerile mele îmi influenţează propria viaţă. Eu aleg momentul şi haosul capătă ordine. Nu sunt un robot, am sentimente, gânduri...şi simplu fapt că ne putem autodepăşi condiţia în care ne aflăm e un exemplu clar de control. Ne ridicăm capul şi vedem nori în culoarea albastră a cerului.
      Aleg să trăiesc o viaţă nepredeterminata...să simt fiecare clipă cum contează... să simt frunzele pe care calc şi vântul ce îmi adie pe faţă...să simt frigul de afară şi picătura de transpiraţie ce se amestecă cu un zâmbet.